Köpvillkor – FAQ

Betalning

Payson: Välj mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Swish: Vi använder oss av förskottsbetalning med swish. När swish är valt som betalning är ordern lagd. Därefter betalar kunden in beloppet som syns i kassan. Glöm inte att uppge ordernumret i meddelandefältet!

När vi har erhållit betalning så skickas din vara. Numret är 123 697 76 80 och mottagaren ska alltid vara “Re-Shine AB”

Frakt/Leverans

Vi skickar beställningar som paket via vår leverantör Postnord eller Schenker.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för några förseningar beroende på fraktföretaget.

Leveranstiden är ca 3–5 arbetsdagar. Fraktkostnad varierar beroende på vikt och visas i kassan innan köpet slutförs. Kontrollera alltid så att du har skrivit rätt mobilnummer och e-postadress.

Priser/Beställningar

Samtliga priser är i svenska kronor inklusive moms.

Om det råkar vara så att en beställd vara inte finns i lager förbehåller vi oss rätten av stryka denna vara från er beställning. Du är välkommen att beställa denna vara på nytt så snart den kommit in i lager.

Skador på paket

Upptäcker Du skador på paketet skall Du omedelbart anmäla detta till Postnord och göra en skadeanmälan.
Hämta inte ut skadat paket ifall du är osäker! Upptäcker Du inte skadan förrän Du öppnat paketet, samt att skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall Du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar Du kontakt med oss.

Reklamation

Reklamation av defekt vara skall vara oss tillhanda inom 7 dagar, från det du mottagit din vara.
Vänligen kontakta alltid oss först.
Vi ersätter varan inom 30 dagar.

Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har Du som kund rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar.
Enligt lagen ska varan återlämnas i oförändrat skick.
Frakt ersätts aldrig.
Du som kund får stå för fraktkostnad i retur samt som ansvarig för transportrisken gentemot posten.
Vi ersätter kunden för varan.
Gäller ej specialbeställda varor eller beställda varor som ej finns i lager.

Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag.
Ångerrätten gäller ej på nedsatta priser/rea.
Vänligen kontakta alltid oss på mail först, innan varan returneras! I annat fall löses ej varan ut.
Pengar i retur sker inom 30 dagar.
Vi kontrollerar alltid att varje vara är hel och komplett innan den levereras, både för din och fraktbolagets skull.

Personuppgifter/Säkerhet

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du vid ditt köp i kassan. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Re-Shine i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Re-Shine kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

För mer information, se vår integritetspolicy.

GDPR-dina rättigheter

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.

Mer information om GDPR finns att hitta på vår integritetspolicysida.

Facebook Pixel

Vi använder oss av Facebook Pixel. Det är en kod som är placerad på vår webplats för att göra det möjligt att mäta och förstå våra besökares beteenden i samband med att de besöker oss. Kunskapen vi får av detta används för att kunna optimisera hela upplevelsen på hemsidan för att passa dig som kund.